תוכנית העבודה של צוות מתמטיקה ב”עלייה שנייה”
בשנים האחרונות, משרד החינוך שואף להוביל לשינוי וגיוון דרכי ההוראה, כך שיתאימו ללומד במאה ה-21. צורות הוראה רבות ושונות הוצעו בעשור האחרון והן מתחדשות בהתאם לצרכים המשתנים של הלומדים. כדי להטמיען, אנחנו בעלייה שנייה מציעים תכנית עבודה המתבססת על הספר “מתמטיקה משולבת” של מכון ויצמן.
עקרונות התוכנית
-
למידה והוראה בצורה ספיראלית ואינטגרטיבית לפי הנחיות תכנית הלימודים של משרד החינוך ובהסתמך על הנושאים המחויבים בה.
-
שילוב מושגים ונושאים מתמטיים מאותו תחום, כלומר, שילוב בין התחום המספרי המפתח חשיבה כמותית ותובנה מספרית, לבין התחום האלגברי שבעזרתו התלמיד מכיר מצבים ותופעות בתוך המתמטיקה ומחוצה לה, מכליל, מעלה השערות ומצדיק אותן ושולט בפרוצדורות נדרשות, לבין התחום הגיאומטרי המעודד פיתוח כושר ויזואלי.
-
התנסות התלמידים במצבים ובתופעות המצריכות קשר בין המתמטיקה לבין תחומי דעת או סביבה אחרים, למשל מתמטיקה ומדעים, מתמטיקה ופיזיקה, מתמטיקה והיסטוריה, מתמטיקה וחנ”ג.
-
אפשור למידה בכיתה הטרוגנית, הוראה ולמידה של כ25 תלמידים ברמות מתמטיקה שונות (ממצוינות עד מיצוי).
-
פיתוח כישורים חברתיים כמו עבודת צוות, יכולת ניהול משא ומתן ומיומנות הצגת תוצר במהלך עבודה בקבוצה הטרוגנית ברמותיה המתמטיות השונות.