תקנון קרית החינוך – אורט עכו לשנה”ל תשפ”ב

“וכל מה שבראתי .  בשבילך בראתי.  תן דעתך שלא תקלקל ותחריב עולמי, שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך!!!”

קוהלת רבא.

 מטרת התקנון להעניק לכל באי ביה”ס מסגרת בטוחה ומכבדת, המקיימת

דו-שיח תרבותי בתהליך החינוכי המתרחש והמתפתח בו יום יום.

תוכן עניינים:

א. התנהגות תלמידים במהלך השהות בביה”ס:

        א1. אלימות פיזית ,מילולית וונדליזם.

        א2. מניעת הטרדות מיניות, השפלות ברשת

       א3. קוד לבוש מחייב

         א4 .שימוש באלכוהול סיגריות נרגילות וחומרים מסוכנים

         א5 שימוש בטלפונים ניידים

         א6.  התנהגות בטיולים ובפעילות חינוכית מחוץ לביה”ס

א7. צילום והקלטת תלמידים ומורים.

ב. תלמידאות

ב1 .- התנהגות תלמידים במהלך שיעור.

ב.2 –אכילה ושתייה במהלך השיעור.

ב.3 –. ביקור סדיר תלמידים במהלך השיעורים.

ב.4. – איחורי תלמידים.

ב.5. – יציאה לחופשה ממושכת על חשבון ימי לימודים.

ג. דרכי היבחנות תלמידים:

ג.1. – לוח מבחנים ועדכונו

ג.2. – הודעה על בחינה.

ג.3. – מבנה הבחינה.

ג.4. – העדרות מבחינה.

ג.5 – טוהר הבחינות

ג.6 – זמן החזרת בחינה

ג.7 – בחן וזמן החזרתו

ג.8 – זמן החזרת בחינה.

ד. נוהל מועדי ב’

ד.1 –זכאות למועד ב’.

ד.2. –מועדי ב’ / שיפור ציון.

א. התנהגות מצופה במהלך השהות בביה”ס:

א.1. אלימות פיזית ,מילולית וונדליזם.

התנהגות מצופה מדרג אכיפה
על התלמידים להתנהג כראוי בהפסקות ובשעות השהות בבית הספר. שימוש באלימות פיזית, מילולית, וגרימת נזק אסורים בהחלט. על התלמידים להתנהג בצורה בטוחה ולהימנע מסיכון עצמי.

התלמידים ישמרו על ניקיון הסביבה האישית והציבורית [שולחנות, כיתה, חצר וקפיטריה]

·         קיום שיחת בירור עם המעורבים, יידוע מחנך הכיתה , רכז השכבה, יועצת ,ומנהלת בית  הספר

·         דיווח להורים ובתיק האישי

·         בניית  תכנית התערבות חינוכית לתלמיד הפוגע ולתלמיד הנפגע .

·         השעיה ליום אחד /יומיים/ שלושה בהתאם לחומרת האירוע ולאחר בירור.

·         דיווח למפקחת בית הספר+ התערבות של  מפלג הנוער.

·         התניית השתתפות/מניעת השתתפות בפעילויות בית ספריות אחרות ונוספות.

·         הטלת תשלום קנס.

  • עשייה חינוכית מתקנת ברחבי בית הספר.

 

א.2 . מניעת הטרדות מיניות, השפלות ברשת

 

התנהגות מצופה מדרג אכיפה
אסורה התנהגות שיש בה הטרדה מינית, ולכן: אסורה התייחסות מבזה לאדם ביחס לגופו, למינו ומיניותו או פניות בעלות אופי מיני, מילולי פיזי או ברשת האינטרנט.
  • אזהרת התלמיד ע”י הצוות החינוכי ויידוע ההורים.
  • מכתב התחייבות של הפוגע לא לחזור על התנהגות מעין זו והתנצלות בכתב או בע”פ
  • המשך טיפול בהתאם לחומרת המקרה ועפ”י חוזר מנכ”ל
  • חובת דיווח לפיקוח ולמשטרה בהתאם לחומרת האירוע.
  • השעיה מבית הספר בין יום אחד ל – 8 ימים, בהתאם לחומרת המעשה.

 

 א.3  קוד לבוש מחייב

התנהגות מצופה מדרג אכיפה
הגעה  לביה”ס בהופעה הולמת שתכבד את התלמידים והמוסד החינוכי.                                                           חולצות :

בקיץ– חולצת טריקו חלקה, ללא הגבלת צבע, חצי שרוול עם סמל ביה”ס.

בחורף – חולצת תלבושת + סווצ’ר חלק עם סמל ביה”ס, ללא הגבלת צבע.

 

בחורף ניתן ללבוש מעיל כשכבה שלישית מעל לתלבושת בית ספר.

 

 

מכנסיים :

בקיץ-  באורך הברך לפחות.

 

צבעים בקיץ ובחורף:

כחול, שחור, אפור.

דגשים:

  • חל איסור על מכנסי קרעים.
  • חל איסור על הגעה בחצאיות או מכנסים לא הולמים (קצרים לפחות אחרי הברך).
  • אין לשבת עם כובע על הראש בכיתה.
  • חל איסור להגיע בחולצה ללא שרוולים, החולצה תהיה באורך מתאים  כך שהבטן לא תהיה חשופה.
  • יש להדגיש כי התלבושת חייבת להיות מעל כל ה”שכבות”.
  • חל איסור על הגעה לבית הספר עם כפכפי ים, גם לא מסיבה רפואית.

הופעה הולמת כוללת גם:

א- שיער לא צבוע

ב- ללא פירסינג

ג- ציפורניים באורך סביר  וללא צבעים בולטים

ד- ללא איפור גס ובולט

 

התלבושת מחייבת את התלמידים לאורך כל השנה ובכל שעות היום.

 

יש להגיע לביה”ס בתלבושת אחידה ובהופעה הולמת החל מהיום הראשון לשנת הלימודים

 

תלמיד שיגיע  ללא תלבושת :

 

רישום במזכירות השכבה + הודעה להורים + התלמיד לא ילמד בכיתה עד קבלת תלבושת מהוריו או מבית הספר .

 

אירוע חוזר ונשנה – התלמיד יורחק הביתה לאחר ידוע הוריו ויחזור לבית הספר לשיחה עם הוריו

 

 

א.4  שימוש באלכוהול סיגריות נרגילות וחומרים מסוכנים

 

התנהגות מצופה מדרג אכיפה
 

חל איסור מוחלט על שתיית אלכוהול בתחומי ביה”ס ובפעילויות בית ספריות המתקיימות מחוצה לו.

השימוש באלכוהול, סיגריות, נרגילה וחומרים מסוכנים בפעילות בית ספרית או  בקרבת בית הספר אסורים על פי חוק.

 

עישון סיגריות ונרגילות

 

פעם ראשונה

  • שיחה עם התלמיד והשעיה ליום אחד .

 

פעם שנייה ומעלה –

·         שיחה עם התלמיד השעיה ליומיים וזימון הורים.

 

שתיית אלכוהול בשטח בית הספר או בפעילות בית ספרית

  • השעיה לשלושה ימים .

·         חזרה לבית הספר בליווי הורי התלמיד+ שיחה +רישום בתיק האישי

 

שימוש בחומרים מסוכנים  בעת פעילות בית ספרית,

  • השעיה  לאלתר עד סיום הטיפול באירוע.

·         יועבר דיווח לפיקוח.

·         לפקידת סעד ולמשטרה.

·         הורי התלמיד יזומנו לשיחה ובניית תכנית התערבות.

·         התלמיד יתבקש לקבל תמיכה וטיפול.

 

א.5 .שימוש בטלפונים ניידים

התנהגות מצופה מדרג אכיפה
 

כל שימוש בטכנולוגיה אישית בכלל ובטלפון נייד בפרט במהלך השיעור ובזמן בחינות אסור בהחלט.

במהלך השיעור יהיה מכשיר הטלפון הנייד כבוי , בתוך התיק  או בכוורת המיועדת לכך (במידה ויש כזו) ולא ישמש כשעון או כמחשבון.

אין להשתמש בשקעי החשמל המצויים בכיתות להטענת טלפונים ניידים.

שימוש בטכנולוגיה אישית(מצלמות, אייפודים, טלפונים ניידים וכו’) במהלך פעילות מחוץ לבית הספר יותר בהתאם להוראות הצוות

 

תלמיד שימצא בידיו טלפון נייד בעת שיעור:

בפעם הראשונה – אזהרה !

בפעם השניה – יידוע ההורים

בפעם השלישית – זימון ההורים לשיחה בביה”ס.

בהמשך – השעייה.

 

א.6 התנהגות בטיולים ובפעילות חינוכית מחוץ לביה”ס

 

התנהגות מצופה מדרג אכיפה
חוקי המשמעת בבית הספר חלים במלואן על פעילות חינוכית גם מחוץ לשטח בית הספר

יש לנהוג באחריות ובזהירות על פי כללי ביה”ס .

 

היעדרות  מפעילויות החינוך החברתי (יום השואה, יום הזיכרון, וכו’)

בבית הספר מתקיימת תכנית חינוכית חברתית ענפה. תכנית זו הינה חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים. התלמיד חייב להשתתף בכל הפעילויות החינוכיות המתקיימות מטעם בית הספר, לרבות פעילויות המתקיימות בשעות אחה”צ והערב.

 

היעדרות מפעילויות ביה”ס – הטיולים השנתיים, הסיורים המקצועיים, הפעילויות החברתיות ופעילויות של”ח, הנם חלק מתכנית הלימודים של ביה”ס, וככאלה הם מחייבים את כל התלמידים.

 

בהתאם לחוזר מנכ”ל  מובהר בזאת כי לומד שהתנהגותו חריגה ומסכנת את הסביבה או את עצמו במהלך השנה לא יצא לטיול

 

מדרג אכיפה לקבלת החלטת מועצה הפדגוגית על אי יציאה לטיול:          

  • תלמידים עם בעיות התנהגות יוזהרו על ידי מחנך הכיתה לפני היציאה לפעילות.
  • בהעדר שיפור התנהגותי  יזומנו הורי התלמיד לשיחה ויידעו בכתב על אי יציאת בנם לטיול או שיצא לפעילות חינוכית וילווה באדם מבוגר. עלות הליווי על חשבון ההורים.
  • תלמיד שיתנהג בניגוד לכללים במהלך הפעילות יוחזר לביתו על חשבון ההורים.

תלמיד זה יושעה מהפעילות החווייתית הבאה של השכבה. התלמיד ויקבל מסגרת חינוכית חלופית בבית הספר.

אכיפה במקרי של היעדרויות מפעילות חינוכית:

1. תירשם היעדרות במקצוע שנלמד בזמן קיום הפעילות.(ההיעדרות תיכנס למניין ההיעדרויות במקצוע).

2. יידרש לעשייה חינוכית משלימה (כגון: כתיבת עבודה, העברת שיעור חינוך בנושא וכו’)

3. תלמיד שייעדר מעל 3 פעמים מפעילויות חינוכיות, ישלח         מכתב להוריו ותירשם הערה בתיק אישי ובתעודה.

 

 

 

 

א.7.  צילום והקלטת תלמידים, עובדים ומורים

 

התנהגות מצופה מדרג אכיפה
חל איסור לצלם או להקליט תלמידים מורים ועובדים ללא הסכמתם.

שימוש בטלפון נייד לצילום בזמן שיעור, צילום ללא ידיעתו של המצולם, וכן שימוש לרעה בתצלומים של תלמידים או מורים שנעשו בשטח בית הספר איום בהפצה, חשיפה, עיוות ולעג, הפצה בטלפון נייד או באינטרנט אסורים בתכלית האיסור.

עבירות משמעת חמורות שדינן כדין עבירה פלילית                                                                        על עבירות אלו האכיפה תהיה :

  • זימון הורי התלמיד לשיחה עם הצוות החינוכי.

·         התלמיד יושעה מבית הספר לשלושה עד חמישה ימים.

  • ציון שלילי בהתנהגות  .
  • דיווח לפקיד סעד ו/או למשטרה, והגשת תלונה.

 

ב. תלמידאות

ב.1 .התנהגות התלמידים במהלך השיעור

 

 

התנהגות מצופה

 

 

מדרג אכיפה

1-      עם השמע הצלצול ימתינו התלמידים לבוא המורה בכיתה.

 

2-      קבלת המורה תהיה בעמידה שקטה.

 

3-      עם קבלת האישור לשבת, יש להוציא את הציוד הנדרש לשיעור.

 

4-      הדיבור יהיה ברשות בלבד.

 

5-      התלמידים ישמרו על תרבות שיח בכיתה.

 

6-      קימה מהמקום בזמן השיעור – ברשות המורה בלבד.

 

7-     אין להביא כדורי משחק  משום סוג לביה”ס. כל כדור יוחרם!

איחור לשיעור ללא אישור או כל התנהגות בלתי הולמת  יינקטו  צעדים  משמעתיים כגון:

  • הגשת עבודה
  • שעה נוספת בסוף יום הלימודים
  • השעיה למשך שיעור
  • זימון הורים
  • יימסר דיווח למחנכת

 

ב.2 אכילה ושתייה במהלך השיעור

ה ת ק נ ה מדרג אכיפה
  • אכילה מותרת בהפסקות בלבד, לרבות לעיסת מסטיק.
  • בעת בחינה או בוחן תותר האכילה עפ”י שיקול דעתו של המורה.
  • שתייה – מותרת שתיית מים מבקבוק אישי בלבד.
המורה ידרוש מידית את הפסקת האכילה, ידווח במידת הצורך.

 

ב.3.ביקור סדיר של התלמידים בשיעורים

ה ת ק נ ה מדרג אכיפה
על התלמיד חלה חובת נוכחות בביה”ס בכל ימי הלימודים ובכל השיעורים כפי שמוגדר בחוזר מנכ”ל.

בכל מקרה השלמת החומר לאחר היעדרות הינה באחריות התלמיד בלבד.

 

  • היעדרויות ידווחו לסמארט סקול. קבלת היעדרות  כמוצדקת רק אחרי אישור המחנך. האחריות למעקב חלה על התלמיד והוריו.
  • במידה והתלמיד נעדר מסיבה בלתי מוצדקת ומתקיימת בחינה מתוכננת, התלמיד יקבל ציון 0.

·         התלמיד לא יהיה זכאי לבחינה במועד ב’.

  • היעדרויות מפעילויות בית ספריות  דורשות אישור רפואי.
    היעדרות ללא אישור תחייב: שיחה אישית עם התלמיד ויידוע ההורים בכתב.
  • הורדת ציון בהתנהגות.

 

ב.4. איחורי תלמידים

 

התנהגות מצופה מדרג אכיפה
הכניסה לכיתה תתבצע עם השמע הצלצול. השמר/ המורה יכניס את המאחרים .

כל איחור ידווח בסמארט סקול.

איחור ראשון – התלמיד יוכנס לכיתה ע”י המורה.

איחור שני – יישלח מכתב להורי התלמיד והוא יחזיר אותו חתום בשיעור שלאחריו.
איחור שלישי
–התלמיד יתייצב בבוקר או יישאר בצהרים ביידוע הוריו.

 

ב.5. יציאה לחופשה ממושכת ע”ח ימי הלימודים

 

דרכי אכיפה מדרג אכיפה
תלמיד מחויב על פי “חוק חינוך חובה” להגיע באופן סדיר לבית הספר ולהימנע מחופשות במהלך תקופת הלימודים.

במקרים מיוחדים בלבד יקבל התלמיד אישור ליציאה לחופשה ממושכת מבית הספר תוך כדי הפעלת שיקול דעת מטעם ההנהלה ויידוע הפיקוח.

השלמת החומר הינה באחריות התלמיד בלבד.

היעדרויות ידווחו לסמארט סקול כבלתי מוצדקות .

 

ציון בהתנהגות

כל תלמיד יקבל ציון בהתנהגות בכל מחצית בכל מקצוע. הציון יתבסס על הקריטריונים הבאים:

  • הופעה בתלבושת אחידה,
  • התנהגות נאותה כלפי מורים ומבוגרים
  • התנהגות נאותה כלפי חברים
  • שמירה על רכוש וציוד ביה”ס
  • ביקור סדיר
  • התנהגות נאותה במהלך השיעורים
  • השתתפות בפעילות חברתית – ערכית

 

ג. דרכי היבחנות תלמידים

ג1.  לוח מבחנים ועדכונו

1.לוח בחינות-בתחילת כל רבעון יפורסם לוח מבחנים. לוח זה מחייב.

במקרים חריגים ניתן לשנות מועד בחינה בכפוף לאישור הנהלה ומנהל/ת השכבה.

 

ג2.הודעה על בחינהחובה על המורה למסור לתלמידים הרכב בחינה:

– נושאי הבחינה.

– היקף החומר.

– מבנה כללי של הבחינה.

ההודעה על היקף החומר תימסר לפחות עד שבוע לפני הבחינה.

 

ג3. מבנה הבחינה– על המורה לרשום בטופס המבחן את הניקוד לכל שאלה ושאלה.

 

ג4. היעדרות מבחינה -תלמיד שחלה – ייבחן במועד ב’, תוך הצגת אישור רפואי על היעדרותו.

 

ג5 .טוהר הבחינות – יש לקיים את הבחינה בדרך ישרה ותוך כדי שמירה על טוהר הבחינות.
במידה והתלמיד העתיק בבחינה הבחינה תיפסל וההורים יקבלו על כך הודעה. ציון הבחינה יהיה אפס.  כמו כן אי שמירה על טוהר הבחינות תשפיע על הציון בהתנהגות.

ג6 זמן החזרת בחינה-בחינה תוחזר לתלמיד מתוקנת עד שבועיים מיום הבחינה.

  • עבודה תוחזר לתלמיד עד חודש מיום הגשתה.

 

ג7 .בוחן  – מטרתו לבחון את הידע של התלמיד בנושא הנלמד.

כבוחן יחשבו גם עבודות בכתב הנעשות בשיעור ומוגשות לבדיקת המורה וכן, בחינת תלמידים בע”פ

במהלך השיעור. מורה רשאי להודיע מראש על בוחן.

  • היקף החומר לא יעלה על  2 שיעורים אחרונים ושיעורי בית.
  • מספר הבחנים המקסימלי ביום – שניים.
  • ביום שבו הייתה בחינה לא ניתן לקיים בוחן .

 

ג8. זמן החזרת הבוחן-

-הבוחן יוחזר לתלמיד מתוקן עד שבוע אחרי הבוחן.

-התלמיד יקבל את הבוחן ובו ציון לכל שאלה.
-אין לתת בוחן כעונש כיתתי.
-אין לקיים בוחן עד אשר יוחזר הבוחן הקודם, באותו מקצוע.
-כל הבחנים והמבדקים יוחזרו עד הבחינה הקרובה.

ד.  נוהל מועדי ב’

ד1. זכאות למועד ב’:תלמיד יוכל להבחן במועד ב’ עם הצגת אישור רפואי/אישור אחר למחנך הכיתה.

תלמיד שביקש להבחן במועד ב’ ולא הגיע לבחינה, ציונו יהיה 0.

תלמיד לא יוכל להבחן ביותר מאשר שני מבחנים במועד ב’ במחצית. במקרים חריגים, יש לפנות לרכז השכבה.

ד2. מועד ב’ / שיפור ציון

       זכאות להיבחן במועד ב’תלמיד שלא ניגש למועד א’ והיעדרותו מוצדקת , זכאי לגשת למועד ב’.

להלן המקרים בהם זכאי התלמיד לגשת למועד ב’:

היעדרות מאחת מן הסיבות הבאות: מחלה (אישור רפואי),  פעילות חוץ מטעם בית הספר, שמחה משפחתית מדרגה ראשונה, אבל, פעילות בית ספרית או פעילות בתנועת הנוער באישור הנהלה.

 

  • בית הספר לא יהיה אחראי לגניבה, חבלה או אובדן של חפצים יקרי ערך, כדוגמת מכשירי טלפון ניידים, אייפדים, אופניים וכו’